Myślę, że skoro trafiłeś na ten wpis to całkowicie nieprzypadkowo, tylko w ostatnich dniach okazało się, że z jakiegoś powodu nie możesz płacić kartą. Wiedz, że to nie jest wcale wyjątkowa sytuacja i zdarza się dosyć często jak Polska długa i szeroka (a nawet poza granicami kraju).
Jeśli zatem spotkała Cię sytuacja podobna do jednej z poniższych:
- Miałeś problem z płatnością zbliżeniową
- Terminal płatniczy pokazał komunikat, aby nie honorować karty, którą chcesz zapłacić
- Nie mogłeś zapłacić kartą przez Internet
Wiedz, że łącznie zidentyfikowałem aż 14 zdarzeń, przez które mogłeś napotkać trudności z płatnością kartą. Postarałem się względnie krótko opisać powody poszczególnych problemów, a także dodałem linki do dłuższych artykułów wyjaśniających niektóre z nich. Zapraszam Cię do rozpoznania Twojej sytuacji, a także zapoznania się z pozostałymi. Będziesz mógł wystrzegać się ich w przyszłości:
1. Wyczerpane limity transakcyjne karty
Jesteś przekonany, że masz wystarczającą ilość pieniędzy na koncie, a jednak nie możesz zapłacić w sklepie. Może się to zdarzyć nie tylko przy płatnościach przez Internet, ale też przy transakcjach w sklepach stacjonarnych. Tak samo może powodować problem z wypłatą z bankomatu.
Zazwyczaj karty mają ustanowione limity transakcyjnie. Wszystko zależy od banku, jednak zazwyczaj nie są ani bardzo niskie, ani przesadnie wygórowane. Jeśli jednak intensywnie używasz swojej karty płatniczej, może się okazać, że zdołałeś wykorzystać swój limit miesięczny (lub dzienny). Gdy otrzymasz nową kartę płatniczą, zwróć uwagę na sposób w jaki Twój bank ustalił limity transakcyjne.
Może te domyślne są niskie i można coś z tym zrobić?
Jeśli nie możesz zapłacić kartą przez Internet, na pewno warto sprawdzić, czy bank nie rozdziela limitu płatności internetowych od klasycznych płatności bezgotówkowych. Najpewniej dowiesz się tego na koncie klienta lub dzwoniąc na infolinię.
Dużo więcej informacji o limitach transakcyjnych znajdziesz w osobnych artykule: Limity transakcyjne kart (zyskaj kontrolę nad płatnościami)
2. Nieaktywna karta
Czy po otrzymaniu z banku koperty z nową kartą płatniczą, przeczytałeś całą instrukcję?
Zachęcam do tej krótkiej lektury. Może może przeoczyłeś informację o tym, jak aktywować nową kartę. Sposobów jest kilka, często różnią się między bankami. Do tego z czasem procedury mogą ulegać zmianom nawet w tym samym banku. Jednak najczęściej kartę aktywuje:
- Wykonanie pierwszej transakcje z wykorzystaniem kodu PIN
- Telefon na infolinię banku i przejście procedury z pracownikiem lub coraz częściej z automatem
- Samodzielnie w internetowym serwisie transakcyjnym banku
Bez aktywacji, nie możesz płacić kartą ze względów bezpieczeństwa. To dodatkowe zabezpieczenie na wypadek przechwycenia Twojej karty w transporcie.
Kilka dodatkowych informacji o statusach kart płatniczych znajdziesz w artykule: Aktywna karta płatnicza
3. Błędnie podany PIN
To główny problem osób, które mają dużo kart, do których nie mogą zmienić kodu PIN. Wiadomo, jeden i ten sam jest przydatny (chociaż mało bezpieczny).
Przy kilku kartach i kodach, łatwo o pomyłkę. Przemyśl spokojnie, czy na pewno podajesz dobry kod PIN do karty, którą płacisz. Jak popełnisz błąd 3 razy – karta zostanie zablokowana. Możesz mieć nadzieję, że obsługa sklepu jej nie zabierze.
Zwróć też uwagę na to, że PIN ulega zmianie po wydaniu nowej karty, o innym numerze niż dotychczas. Dzieje się to, gdy bank zmienia wydawcę karta (np. z Visy na Mastercard), wprowadza kartą nowszej generacji lub po prostu wydaje Ci zupełnie nowy plastik (zmiana konta?). Wówczas PIN zostanie nadany na nowo przez Ciebie lub odgórnie przez bank.
W przypadku otrzymania duplikatu o tym samym numerze, PIN zazwyczaj pozostaje ten sam. O duplikatach również możesz przeczytać na blogu.
4. Awaria w banku
Sytuacja, która nie zdarza się bardzo często, ale jednak. Jeśli masz kłopot z płatnością kartą to możliwe, że system banku nawalił. Niestety zapewne dowiesz się o tym po czasie. Mając pecha stanie się to po dokonaniu zakupów, kiedy przyjdzie do płatności kartą.
Możesz dzwonić do banku ale możliwe, że nie rozwiążą Twojego problemu od razu. W ramach gojenia ran, polecam złożenie reklamacji.
Osobiście podchodzę do tego prewencyjnie i mam zapasowe konto z kartą płatniczą w drugim banku. Zawsze mogę spróbować zapłacić drugą kartą. Ma to oczywiście swoje minusy, bo trzeba pilnować, czy taki zapasowy bank nie nalicza mi dodatkowych opłat. Jest to do opanowania.
5. Prace modernizacyjne w banku
To sytuacja nieco podobna do awarii w banku, z tym że rzadziej zdarza się w biały dzień. I zazwyczaj bank postara się poinformować Cię o planowanych pracach modernizacyjnych. Takie przerwy w dostępie do systemu banku zazwyczaj, dla wygody klientów odbywają się w weekendy, w nocy. Nie zawsze też obejmują transakcje kartowe.
Ma to swoje dobre i złe strony. Oczywiście lepiej w weekend, w nocy, a nie gdy jesteś na jakiś dużych zakupach w supermarkecie, w ciągu tygodnia. Gorzej, jeżeli nie możesz płacić kartą, gdy jesteś na imprezie, albo w trasie i właśnie zatankowałeś paliwo.
Jeśli jednak skutecznie uda Ci się unikać komunikatów od Twojego banku, to efekt będzie podobny do sytuacji awarii…
Aby uniknąć takich żenujących sytuacji, zalecam zapoznawanie się z komunikatami banku na bieżąco. Prawdopodobnie otrzymujesz je mailem, SMS-em i jako wiadomości w aplikacji lub serwisie internetowym banku. Ostatnio popularne są artykuły o takich planowanych zmianach w kilku bankach, publikowane przez większe portale finansowe.
6. Awaria terminala płatniczego
Maszyny to tylko maszyny i łatwo ulegają awariom, szczególnie gdy są często i intensywnie używane. A sklepowe terminale płatnicze nie mają spokojnego „życia”.
Czasami mają po prostu problem z połączeniem się z siecią. Najczęściej dzieje się tak z terminalami bezprzewodowymi, szczególnie jeśli w sklepie jest słaby zasięg sieci WiFi. Tak czy inaczej pracownik sklepu raczej się zorientuje, że to terminal sprawia problem.
Niejednokrotnie spotkałem się z tym, że terminal miał po prostu problemy z połączeniem z akceptantem płatności czy agentem rozliczeniowym. Często spotykałem się z sytuacją, gdy pracownik obsługujący terminal był przekonany o jego niezawodności. Trudno jest kogoś przekonać gdy próbuj się zapłacić jedną kartą. Jeśli mogę skorzystać z drugiej to mówię o tym, próbujemy i o wiele łatwiej jest kogoś przekonać, żeby zresetował urządzenie. Zazwyczaj to pomaga.
Tak, czy inaczej w takim przypadku jest szansa na rozwiązanie kłopotu w ciągu kilku minut. Wówczas bez problemu zapłacisz za swoje zakupy za chwilę. Chyba, że awaria jest poważniejsza.
7. Uszkodzenie karty
Sama karta może ulec uszkodzeniom. Oczywiście może być połamana, ale to dosyć naturalnie powstrzymuje przed wykonywaniem transakcji bo zniszczenia są widoczne.
Uszkodzeniu może też ulec elektroniczny chip, który jest sercem karty. Bez niego nie możesz płacić kartą, ani korzystać z bankomatu – po prostu terminal nie czyta karty. Czasami łatwo jest zauważyć takie uszkodzenie (chip jest pęknięty lub mocno poobcierany), a czasami w ogóle nie wiadomo o co chodzi.
Gdy karta wygląda kiepsko i zaczynasz odczuwać coraz większe problemy z płatnościami, skontaktuj się ze swoim bankiem. Zespół kartowy może potwierdzić, czy problem faktycznie leży po stronie chipu.
W ostateczności możesz zamówić Duplikat karty płatniczej – prosty zabieg ożywi starą kartę!
8. Brak pieniędzy na koncie
To chyba najprostszy powód. Może wydawać się to zabawne, ale pomyśl, ile masz w tej chwili pieniędzy na koncie?
Płacąc kartami debetowymi łatwo się zapomnieć. Sporo badań wykazuje, że o wiele łatwiej wydajemy pieniądze płacąc kartą niż w przypadku płacenia gotówką.
W związku z tym po prostu można zapomnieć, że pieniędzy nie było aż tyle, jak Ci się wydawało. Jeśli zdarzają się takie sytuacje, warto zastanowić się nad zastosowaniem narzędzi, które pomogą Ci kontrolować sytuację.
Może mobilna aplikacja banku na Twoim telefonie? Albo jakieś powiadomienia SMS o stanie konta po przekroczeniu określonego limitu. Banki oferują kilka dogodnych rozwiązań.
9. Blokada autoryzacji karty (podejrzenie oszustwa)
W bardzo sporadycznych przypadkach bank może zablokować Twoją kartę w wyniku podejrzenia oszustwa. To brzmi trochę niewiarygodnie, jednak bankom zależy na bezpieczeństwie klientów, ponieważ idzie za tym ich wizerunek i reputacja (a więc i pieniądze). Dlaczego Twój bank miałby podejrzewać Ciebie o oszustwo?
Takie zdarzenie może mieć miejsce, jeśli na Twoim koncie bankowym pojawią się nieszablonowe transakcje. Albo wykonałeś kartą jakieś dziwne operacje. System banku może wykryć takie ruchy i tymczasowo zablokować kartę do wyjaśnienia. Przykłady?
- Kilka lub kilkanaście wypłat niskich kwot pieniędzy z bankomatu
- Transakcje zbliżeniowe o niskich wartościach, w dużej częstotliwości w krótkim odstępie czasu
- Pojawienie się nagle płatności zarejestrowanej w dalekim kraju
Warto wówczas zadzwonić na infolinię i pracownik banku będzie mógł kartę odblokować. Niewykluczone, że to bank pierwszy zadzwoni do Ciebie dosyć szybko.
Więcej o takich zdarzeniach pisałem już jakiś czas temu: 1 mała czynność, aby bank nie blokował Ci płatności kartą za granicą
10. Karta płatnicza straciła ważność
Jak często sprawdzasz, czy Twoja karta jest nadal ważna? Niewykluczone, że nie możesz płacić kartą właśnie przez utratę jej ważności.
Raczej rzadko, prawda? Tak myślałem. Najpewniej będziesz o tym pamiętać, jeśli często płacisz kartą przez Internet. W przypadku takich transakcji trzeba podać datę ważności, wiec łatwiej zwrócić na to uwagę.
Tak czy inaczej bank zazwyczaj pamięta o tym za Ciebie i wysyła Ci nową kartę zanim upłynie termin ważności starej. Jednak z różnych przyczyn może się zdarzyć, że karta nie zostanie wysłana lub zostanie wysłana na jakiś stary adres…
Warto czasem rzucić okiem na swoją kartę, aby mieć pewność, czy nadal jest ważna. Jeśli nie jest, dzwoń do banku i niech Ci wyjaśnią czemu nadal nie dostałeś nowej karty. Możliwe, że była wysłana dawno temu, tylko na Twój nieaktualny adres.
11. Nie możesz zapłacić zbliżeniowo – czy funkcja jest już aktywna?
Bank zapewniał Cię, że nowa karta powinna mieć funkcję płatności zbliżeniowych (to już prawie norma), a Ty napotykasz przeszkodę. Poszedłeś do sklepu i okazuje się, że nie możesz płacić kartą zbliżeniowo. Mimo niskiej kwoty, a terminal odmawia współpracy.
W tym przypadku kluczowe może być to, że to nowa karta nie działa zbliżeniowo. Niemal zawsze wymogiem do uruchomienia transakcji zbliżeniowych jest aktywacja karty płatniczej. Następnie konieczne jest zrealizowanie pierwszej transakcji w tradycyjny sposób tzw. kontaktowy. Czyli poprzez wsunięcie karty do terminala (odczytanie chipu) i podanie kodu PIN.
W większości przypadków dopiero wówczas zostanie aktywowana możliwość płacenia kartą zbliżeniowo. Te kilka kroków zabezpiecza Twoją kartę przed kradzieżą, czy wykorzystaniem w drodze do Ciebie. Ktokolwiek wszedłby w posiadanie koperty z kartą, nic nie zrobi bez aktywacji.
Polecam czytanie instrukcji karty 😉
12. Karta jest zastrzeżona
Przede wszystkim pamiętaj, że nie możesz płacić kartą po zastrzeżeniu. Po to się ją zastrzega. Karta przestaje być aktywna, a samo zastrzeżenie jest nieodwracalne.
Jeśli więc spróbujesz płacić zastrzeżoną kartą, możesz tylko napotkać dodatkowe problemy w sklepie. Sprzedawca będzie krzywo patrzył, zabierze Ci kartę i potnie nożyczkami. Ogólnie dobrze, jeśli uda Ci się wytłumaczyć i nie wezwie policji 🙂 W końcu komunikat o zastrzeżeniu karty sugeruje mu, że właściciel zgłosił jej kradzież lub zaginięcie.
Jedyne co możesz robić zastrzeżoną kartą (przynajmniej w niektórych bankach) to używać jej do wpłat we wpłatomatach. Tak, to działa.
W przypadku, gdy nie jesteś pewien co zadziało się z Twoją kartą oraz uważasz kradzież za mało prawdopodobną, niektóre banki oferują tymczasową blokadę. Jeśli znajdziesz kartę, możesz j odblokować. Mimo wszystko nawet w takich przypadkach sugeruje się jednak zastrzeżenie – nie wiesz, czy ktoś nie spisał sobie jej danych przydanych do płatności przez Internet.
Zastrzeganie i blokada kart to główny temat jednego z moich artykułów.
Otwórz konto i załóż lokatę na 6% w aplikacji mobilnej
13. Najczęściej płacisz zbliżeniowo i nie pamiętasz PINu
Zawsze lepiej pamiętać kod PIN. Jest to często coraz prostsze, ponieważ wiele banków oferuje zmianę tego kodu na dowolny, jaki Ci pasuje.
Jeśli udaje Ci się zazwyczaj płacić zbliżeniowo bez PINu, to uważaj bo może się zdarzyć, że:
- przekroczysz ustaloną kwotę (obecnie 100 zł) i pojawi się żądanie podania kodu PIN
- raz na jakiś czas terminal płatniczy tak po prostu wymusi podanie PINu – losowo, dla zabezpieczenia
Nie znając go, możesz utknąć przy kasie sklepowej bez możliwości zapłaty za zakupy. Warto pamiętać swój kod PIN mimo wszystko 🙂
14. Komunikat „nie honorować karty” lub „karta nieobsługiwana”
Nie jest to często spotykana sytuacja, szczególnie w przypadku płatności w naszym kraju. Karty wydawane przez banki w Polsce to zazwyczaj Visa i Mastercard i jednocześnie akceptanci płatności kartowych dostosowują swoje terminale do tych wydawców. W tym przypadku można zauważyć, że nie każdy terminal w Polsce przyjmie płatność kartą American Express czy Discover.
Osobiście miałem taką sytuację w Belgii, gdzie z jakiegoś powodu wszędzie spotykałem się z wymaganiem płatnością Maestro. Jest to jeden z rodzajów kart MasterCard, a mimo to inne klasyczne karty tego wydawcy nie były przyjmowane. To było kłopotliwe.
Jeśli więc korzystasz z jakiegoś nietypowego rodzaju karty płatniczej, może się zdarzyć, że terminal wyświetli informację „nie honorować karty” lub „karta nieobsługiwana”. Dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju karty przedpłacone i podarunkowe, również wydawane przez Visa czy MasterCard. Nimi również nie zapłacisz wszędzie.
Wchodząc do sklepu czy restauracji, możesz zwrócić uwagę na naklejki na drzwiach lokalu – akceptant zazwyczaj przekazuje swoim klientom taką naklejkę informującą klientów o rodzaju przyjmowanych kart.
Kontroluj sytuację na koncie
Jak możesz zauważyć powyżej, część z powyższych zdarzeń to wynik złośliwości rzeczy martwych, a o część możesz zadbać samemu!
Zaglądaj na swoje konto bankowości internetowej. Znajdziesz tam komunikaty czy wiadomości od banku. Może ostrzegą Cię przed jakimś nieprzyjemnym zdarzeniem związanym z korzystaniem z konta.
Polecam też pogrzebać w funkcjach bankowości internetowej. Banki dają nam coraz więcej możliwości samodzielnego kontrolowania wielu czynników. Warto z tego korzystać w pełni.
Mimo wszystko nie znalazlem rozwiazania w jakim jestem … Dzwoniac na infolinie nie dostalem pomocy nie mohe pobierac pieniedzy z konta ani placic w sklepach karta tak jak by wogule nie byla aktywna… Probowalem szystkiego tak jak jest tu napisane i wymnienione …..
Mi pojawia się komunikat że używana karta nie obsługuje tej funkcji.nie wiem o co chodzi
Witam. Raz tylko udało mi się zapłacić kartą online za zakupy. Miałam kartę visa, wymieniłam ją na mastercard i nadal nie mogę płacić online.
Strasznie to irytujące, zgłosiłam to do banku, tam wszystko jest ok.limity, ważność karty itd. Dzwoniłam na infolinię, też nie wiedzą.
Porażka, zwłaszcza gdy nie ma innej opcji zapłacenia za zakupy.
Pozdrawiam.
Mam ten sam problem, kartę od razu odrzuca, nawet nie przekierowuje na stronę banku, żeby móc zautoryzować.
Mam taki problem od 3 miesięcy nie mogę placic przez internet ani wyslac przelewu przez transfer do polski
To w Polsce bank nie przysyla automatycznie nowej karty ?
Mam pytanko wczoraj bylam w bankomacie i wiem ze dobrze wpisalam swoj pin …a tzm wyskakuje mi ze prosze wyjzc swoja karte bo zbyt wiele razy zostal falszywoe uzyty pin…i niestety nie mogkam wejsc na swoje kato…co moze to oznaczac??
Witam a co w przypadku gdy karta nie dziala zblizeniowo ale reaguje na pin co to moze byc ?
Czy w sytuacji gdy restauracja nie przyjmuje płatności z powodu awarii, klient jest zwolniony z obowiązku zapłaty?
Hej. Mam taki oto problem. Jakis miesiac temu dostalam nowa karte bo stara traci waznosc z koncem czerwca. Wiec wsadzilam ja do portfela z mysla ze jeszcze mam czas ja akttwowac gdyz stara ma jeszcze miesiac ważności…i tak do dnia dzisiejszego….przypomnialam sobie o tej karcie ze musze ja aktywowac gdyz stara za 3dni straci waznosc i zeby sobie nie zrobic psikusa? aktywowalam ja online. Ide do bankomatu chce wyplacic pln wkladam nowa karte a tam komunikat ze jest nie obslugiwana przez bankomat….wkladam stara….wpisuje pin czekam wpisuje kwote czekam….i komunikat ze bank zablokowal wyplate srodkow cZy jakos tak!!! No szok. Srodki sa a nie moge ich podjac choc mam dwie karty. Oczywiście dzwonie na infolinię ale wisze juz 2godz na tel i nikt nie odbiera. Czy ktos mial cos podobnego???
Moja karta (PKO BP) ostatni zaczęła szwankować. Bankomaty ją odrzucają z komunikatem, że nten rodzaj kart jest nieobsługiwany, . Natomiast transakcje zbliźeniowe odbywają się bez problemu. Gdy karta zostaje umieszczona w czytniku lub bankomacie, wszystko bierze w łeb! Pasek magnetyczny? Można to jakoś zregenerować? Nie opłaca mi się wyrabiać duplikatu, bo karta traci ważność w marcu i dostanę nową. Czytałem, że pomaga owijanie karty folią, lub zaklejanie paska magnetycznego taśmą klejącą.
A co jeśli przy zakupie prze i trener gdy wypełniam dane mojej karty pisze ze straciła ważność ? Pisze że data kończy się 08/18. Proszę o pomoc
Mam pytanie do autora blogu, dlaczego nie ma nowych wpisów na blogu? Jeszcze chciałbym się zapytać o wyjazdy oraz ilość kart, czy wyjazd np. „do Kołobrzegu” i użycie tam karty może być wykryte jako niestandardowe i zablokowane? oraz druga kwestia, czy na wyjazd zagraniczny do Europy , Ameryki lub np. Australii , wystarczą 2 karty debetowe z dwoch różnych polskich banków? czy to nie za mało dla komfortu? Boję się płacić kartą, bo nie wiem czy terminal przyjmie, zwłaszcza w oddalonych krajach.
Nie wiem w 100% jak „czułe” jest wykrywanie podejrzanych operacji. Myślę, że jednak nastawione jest na sprzedaż danych kart za granicę, gdzie najczęściej są wyrkozystywane.
Myslę, że 2 karty wystarczą, ale to już chyba naprawde zależy od indywidualnych preferencji.
Ja zazwyczaj mam 2 swoje karty plus 2 karty mojej żony. Z 2 różnych banków.
Co do braku nowych wpisów – w ostatnim czasie (część zeszłego roku i początek tego) wymagał ode mnie skupienia się na innych sprawach – prywatnych i zawodowych i nie pozwalał skupić się na dostarczaniu czytelnikom dobrych treści. Wolę nic nie publikować przez jakiś czas niż podrzucać Wam wpisy o niczym 🙂 jednak ostatnio zostałem zmotywowany do powrotu i myślę, że już niebawem pojawi sie cos nowego na blogu 🙂
Nie mogę płacić kartą przez online gdyż w banku mam zmieniony nr tel i SMS z konta przychodzą do autoryzacji normalnie a zeby karta aktualizować wyskakuje błędny nr telefonu i tam jest SMS wysyłany żeby potwierdzić platnosc
Najgorsza możliwa wtopa w jakiej się znalazłem to płacenie za rachunek w restauracji. Pech był taki że mam dwie karty ale obydwie są tego samego banku, a tego dnia awaria była akurat po stronie banku.
Gdy nadszedł czas płatności za kolację, okazało się że gotówka którą miałem nie pozwoli na opłacenie rachunku a ani jedna ani druga karta nie komunikowała się z bankiem. Na szczęście w tym konkretnym przypadku udało się wypłacić gotówkę z bankomatu który był tuż za rogiem…
Zawsze pozostaje pewien niesmak po takich akcjach 🙂 ja polecam posiadanie przynajmniej 2 kont i kart w różnych bankach 🙂 może pomóc, jeśli nie będziemy mieli skumulowanego pecha 😀
Przez 10 lat użytkowania karty, jeszcze ani razu nie przytrafiła mi się żadna z opisanych sytuacji. Mam nadzieję, że właśnie nie wywołałam wilka z lasu, ups.
Limity ilościowe jeszcze, jak ktoś słusznie zauważył. Wiem, że na pewno mBank przy izzyKoncie to ma. W przypadku eKonta chyba nie ma takiej opcji. W każdym razie przy izzy nie da się tego ilościowego zmienić – jest 5 i koniec. Jak ktoś przekroczy ilość transakcji to jedyne co może zrobić, to iść do bankomatu. A tam też czekają na nas limity. Aczkolwiek izzy jest przeznaczone dla dzieci i młodzieży do lat 18, więc to chyba nie powinno stanowić problemu 🙂 Chociaż znam osoby, które z izzy korzystały do 25 roku życia i więcej 😉
No i limity na transakcje internetowe. Kolejna sytuacja: ktoś jedzie uberem wieczorem. Limit ma ustawiony na 0. Transakcja odrzucona, przychodzi sms. Ale nie zawsze przychodzi od razu. Czasem przychodzi w środku nocy. Przerażony użytkownik karty dzwoni do banku, pyta się, czy ktoś nie próbuje na kartę robić zakupów… A tutaj okazuje się, że to zaległa płatność 😉
Osobiście moją zmorą są terminale. Kiedyś trzy razy odrzucił mi kartę mimo tego, że dobrze wpisywałem PIN. Oczywiście po zrobieniu większych zakupów. Bardzo nieprzyjemne uczucie – dobrze, że poprosili o pokazanie dwóch dokumentów, które poświadczyły, że jestem właścicielem karty 😉 Okazało się, że terminal szwankował.
Mojej żonie często zdarza się przekroczyć limit ilościowy na mojej karcie(bardzo niski). Ja dostaję SMS, a ona w sklepie czerwona jak burak płaci swoją kartą…
Ja najczęściej łapię się na limitach ustawionych tak naprawdę przez mnie. Taki kaganiec nakładany samemu sobie, żeby za dużo nie widać. Karta płatnicza to jednak zgubna opcja, nie widać ile pieniędzy wydajesz do póki nie zajrzysz na konto. Wtedy można się przerazić dlatego dobrze ustawić sobie taki limit.
Wpis fajny, wyczerpałeś tematykę 😀
Ważność karty, moja bolączka.
Muszę chyba wpisać przypominajke w tel. Kom.
Hej yśó 😀
Warto, bo banki czasami tak motają, że mimo iż powinniśmy kartę otrzymać z automatu – różnie z tym bywa 😉
Mnie zdarzyła się tylko raz awaria terminala płatniczego w ciągu kilku lat płacenia zbliżeniowy.
Wyczerpałeś prawie temat tym wpisem 🙂
Do limitów transakcyjnych dodałabym limity ilościowe. Nie wszystkie banki takowe mają, ale zdarzyło mi się płacić za zakupy na amazonie kartą debetową a ponieważ rzadko płacę kartą w internecie limity te mam ustawione na 0. Przed zapłatą ustawiłam odpowiednią kwotę i limit na jedną transakcję. Dwukrotnie odrzuciło mi płatność, jak się później okazało z karty została pobrana opłata autoryzacyjna i nie starczyło limitu ilościowego na zapłatę za towar 😉